Selamat Membaca Cerite Kehidupan Yang Saya Lalui

Segala cerite yang terkandung di dalam blog ini hanya sekadar hiburan dan sebagai kenangan untuk saya dan keluarga di masa hadapan...

Tuesday 12 April 2011

Ayish Bermalam Di Ward 3C

Hari Sabtu yang lepas, Ayish demam. Pada mulanya aku sangka Ayish demam biasa tapi bila dia mula muntah2 aku jadi cuak. Dia pulak tak nak makan dan minum. Bila aku bagi dia minum pasti apa yang dia minum keluar balik. Aku bagi dia paracetamol. Demam dah kurang tapi muntah masih ada.
Bila petang dia masih lagi dengan keadaan yang sama aku dan suamiku bawa dia ke HTI. Bila sampai je di kecemasan HTI doc terus suggest untuk Ayish ditahan di wad untuk pemantauan. Dengan hati yang redha demi kesihatan anak tersayang aku pun redha. Jadi malam tu menginap la kami berdua di hotel bertaraf 3 bintang di HTI.
Malam 2 Ayish memang lemah je. Doc kasi Ayish minum air garam dan dimasukkan air melalui drip. Alhamdullillah pagi 2 Ayish nampak cergas sampaikan dia terjaga dari tido pukul 5.30 pagi terus mintak nak makan roti jagung. Aku suap dan dia makan 1 1/2 biji. Kesian kat Ayish. Mesti dia lapar sangat sebab sebelum ni dia adalah anak yang suka makan (mesti ikut gen aku n suami aku 2..hehehe).
Bila pakar kanak-kanak datang untuk buat lawatan, dia nampak Ayish cergas dan Ayish dibenarkan keluar wad tapiiiiiii ada satu berita yang membuatkan aku tidak berpijak dibumi yang nyata. Pada jantung Ayish ada satu bunyi yang tak kena. Biar betikkkk... anak yang selama ini aktif doc boleh cakap macam tu plak. Macam tak caya je. Tapi apa-apa pun tunggu bulan 7 nanti ada temujanji di klinik jantung HTI. Lambatnya bulan 7!!!!!!!!! Ya Allah... jauhkan la semua nie dari kami sekluarga Ya Allah... AMINNN..

No comments:

Post a Comment