Selamat Membaca Cerite Kehidupan Yang Saya Lalui

Segala cerite yang terkandung di dalam blog ini hanya sekadar hiburan dan sebagai kenangan untuk saya dan keluarga di masa hadapan...

Monday, 29 April 2013

Hari Bahagia Poji & Sue

Lepas bulan Januari dah tentula Februarikan...kan..kan...hehe
Mase yang ditunggu sejak sekian lama.. Majlis perkahwinan adik bongsu ku... Lame woooo tunggu nak ade kenduri kawin kat umah mak. Lepas kami kawin tahun 1999, abang teman pulak kawin tahun 2000. Hahh.. 13 tahun kot nak tunggu ade kenduri kawin lagi. Tu le rope kalau adik beradik tak ramai kan. Jarak awak dengan adik 8 tahun. Maunye tak lame nunggu..

1 Februari, 2013 majlis nikah di Penang. Segerombolan rombongan Abah Baha dan Mak Yah menyerbu Kampung Pondok Upeh.. Sekali lafaz poji dan sue dah sah jadi somi isteri...

Selamat sudah...
Moga berbahagia hingga ke syurga.. Aminnn

Esoknye 2 Februari, 2013 majlis bertandang belah perempuan di Dewan Perbandaran Balik Pulau. Jom kita pekena nasik minyakkkk..

Sanding sudehh... Homel je pelamin die.. Tema Pink...

Nindiaaa... Kurma kambing ada...
acar buah ada... kari daging ada..
ayam goreng ada...
Apa lagiii..... balunnnnn

Dah settle mamam...begambo.. bawak rombongan pusing-pusing penang, shopping jeruk, makan cendol. Bawak deme balik menyeberang naik feri. Kami selamat sampai ke rumah mak dalam pukul 12.30am... Fuhhh.. ngantok + penat + sakit hati (ehhh yang nie tak yah cite la). Minggu depan majlis menyambut menantu kat umah mak pulak...

Majlis Menyambut Menantu Poji & Sue...10 Februari, 2013

Kenduri time cuti Chinees New Year. Jemputan mak memang ramai... Alhamdulillah.. Lotih mokcik melayan tetamu.. Muke belengas abis la. Hari panas tok sah cite la..Mekap tak usah harap la nak ada dah. Kenduri kat sini tema hijau turqouise. Cantik pulak warna nie bila pakai ramai-ramai.... gambo tak bape nak ade sebab awak tak pegang kamera.. Gambo dari cameraman tak amik kat adik. 

tengok la rupe dah sememeh..
nie pon kena paksa bergambo.
Along takde dalam gambo sebab dia demam.
Sian Along. Siap muntah-muntah lagi.
Akhirnye....selamat sudah majlis yang telah dirancang. Walau dengan pelbagai dugaan kami berjaya mengharunginye demi meraikan hari bahagia adik dan sue. Moga kita semua akan terus bahagia dan saling sayang menyayangi seisi keluarga dan moga-moga adik dan sue cepat dikurniakan zuriat untuk meneruskan legasi keluarga kite...(beranak ramai-ramai tau sue, abang 4 orang, akak 3 orang..kome kena 7 orang la...baru la happening+pening)..hehe..



No comments:

Post a Comment