Selamat Membaca Cerite Kehidupan Yang Saya Lalui

Segala cerite yang terkandung di dalam blog ini hanya sekadar hiburan dan sebagai kenangan untuk saya dan keluarga di masa hadapan...

Monday 15 April 2013

Sambung cite semalam...

Assallamualaikum.... Selamat Pagi Selasa semua......

Harinie saya nak sambung cerita ceriti dari tahun lepas sambungan bagi dari cerita semalam..

Rezeki kami sekeluarga, tahun 2012 adalah tahun percutian buat kami (bukan nak riak tapi nak berkongsi kegembiraan dan sebagai kenangan untuk dikenang kemudian hari)

Destinasi percutian seterusnya adalah......




Ke I-City Shah Alam untuk kali kedua. Gambo nie masa kami pegi buat kali pertama tahun 2011. Untuk yang kali kedua kami pergi bersama keluarga pak cik saya dari Langkawi yang balik bercuti pada bulan 5, 2012 (gambo sume ada dalam kamera pak cik saya malas nak snap sebab dah tak berapa teruja...kiki) . Pak cik n family nak ke I-City tapi kurang mahir jalan untuk sampai ke sana. Jadi kami dengan gembiranya menjadi pemandu pelancong buat pak cik sekelurga...hihihi (sebenonya i tak kisah pon jadi pemandu pelancong sebab i lagi suke dapat jalanjalan pusing malaysia...ohhhh indahnye...) Kalau kome nak tau kami somi isteri memang suke jenjalan. Kalu weekend mula panas bontot incik suami saya tu dok kat umah. Ade je idea dia nak ajak ronda. Dekat pon takpe janji dapat jalan-jalan abiskan  minyak kete dan bunga tayar...kaka..

Untuk destinasi percutian akhir tahun adalah percutian memenuhi impian saya..(bukan anakanak yang nak bercuti sempena cuti sekolah tapi ibu yang lelebihkan...hihi)

Dan percutian impian saya adalah....

Grand Lexis Port Dickson...
(Memangggg GRAND....)

Alhamdulillah.....saya dah sampai....
Dating dengan yang tersayang di Grand Lexis, Port Dickson

Terima kasih Ya Allah di atas segala Kurniaan Mu ini... Bila kita dapat apa yang kita nak pasti kita akan rasa terlalu gembira dan bersyukur. Selain keinginan untuk menjejakkan kaki ke Tanah Suci Mekah (itu sudah semestinya bagi semua umat Islam)  percutian ke Grand Lexis ini merupakan salah satu tempat percutian idaman kalbu sejak sekian lama....(jenuh kumpul duit nie, abis korek bawah bantal nak kasi cukup bayo harga bilik nie untuk satu malam..huhu. Almaklumlah..kami nie dari golongan orang yang berpendapatan sederhana. Mungkin bagi orang kaya tempat macam nie bila-bila masa deme boleh datang..tapi tidak bagi kami) Percaya atau tidak...saya menjerit untuk melepaskan rasa kepuasan bila masuk dalam bilik nie tau....(nasib dok kat tingkat atas bilik tepi sekali kalu idak ada harap pak sekuriti datang ketuk pintu tengok ape jadi...kaka)
Kami sekeluarga memang betul-betul happy. Bilik yang kami dapat nie bilik hujung dan dari bilik kami boleh nampak semua pemandangan yang cantik disekitar hotel. Kami ke sana bersama kawan ofis suami - Maya dan family..(tapi bilik asing-asing la...hihi)


Salah satu pemandangan dari bilik kami...SubhanAllah...cukup cantik dan teruja. Di atas setiap lima minit kami akan nampak kapal terbang buat persedian untuk mendarat di KLIA. Di tepi nampak lautan... Angin sepoisepoi bahasa melayu...fuhhh..memang menakjubkan. Memang sayang nak tinggalkan bilik walaupun nak turun makan sekalipun... Anak-anak dok berendam je dalam pool... Katil pulak empuk...fuhh..bestttt... Nikmat mana yang mahu ku dustakan...


Nampak tu hero kecik saya tengah besilat...happy betul anak-anak. Sebenonye saya dan incik somi memang tak kasitau deme destinasi percutian nie pada anak-anak. Kami nak buat seperais pada deme. Saya cuma cakap kita nak tido tepi laut. Bila deme masuk bilik tengok ada pool dalam bilik tak tentu kire deme bertiga...seronok ya amattt...hihihi...

nah..kome tengok la nie.. memerang pon surrender
bila tgk budak-budak nie berendam..
malam pon rase macam siang je..

Nie sarapan saya di Grand Lexis.. Diet la konon..
Masa nie saya tgh amik ASLDII. Tapi kantoi...
makan bihun n kentang goreng..hihi..
Pasal diet nanti saye cite kat entry lain yek..

Udah kenyang mamam deme sambung plak berendam di pool yang ada di bawah. Saya dan incik somi xmo mandi sebab kami nak simpan kepanasan badan untuk berendam kat bilik.. Anak-anak saya turun mandi bersama Maya, suami dan anak-anak deme. Nyelap memasing dapat main ayor. Langsung tak peduli mak bapak..hihi.. Deme mandi dalam sejam setengah kami ajak naik nak berendam kat pool di bilik pulak...(gambo kami berendam dalam bilik tak payah lah...seksis..)

Berendam di pool terbuka plak bersama Maya n anak-anak..

Bila jam dah menunjukkan pukul 12.00pm kami pun mengerahkan anak-anak (udah rope army plak main kerah-kerah..kiki) untuk naik dan bersiap sebab masa untuk check out udah tibe...huhu..sedih nak tinggalkan Grand Lexis.. kalu dapat buat 1 bilik macam nie kat umah kan besttt.... Abanggg... ayang nak bilik macam nie satu bleh...kiki..

Kami lajakkan time check out sampai pukul 1.00pm. Suami Maya dah call pihak hotel tanya bleh tak kuar lambat cket sbb masa dapat masuk bilik semalam pun dah lewat 2 jam. Lame beno deme ngemaih bilik.. mane aci masuk lambat kuar cepat..mujur pihak hotel benarkan.. tapiii....tengah saya bersiap-siap orang yang kemas bilik udah ngetok pintu soh kuar...kiki...padan muke..



Kami cuma 1 hari 1 malam je di Grand Lexis (itu pon dah cukup untuk bayar ansuran sebulan maibi itam kami tu..hihi).. Esoknye kami meneruskan perjalanan ke Johor untuk menyempurnakan keinginan anak-anak untuk ke Legoland...

Cite Legoland kite sambung next entry ye...daaaaa...


No comments:

Post a Comment