Selamat Membaca Cerite Kehidupan Yang Saya Lalui

Segala cerite yang terkandung di dalam blog ini hanya sekadar hiburan dan sebagai kenangan untuk saya dan keluarga di masa hadapan...

Monday 29 April 2013

Legoland Kami Dah Sampai...Anda Bila Lagi... (Cewahhhh Riak Pulak Tajuk Disitu..)

Olaaaa.... nak sambung cite jalan-jalan lah... buleh dak??? mesti la bulehkan dah blog nie teman yang punye. teman punye suke la nak cite ape ye dak...hehe..

Ok kite sambung cite lepas...
Kami check out dari Grand Lexis dalam pukul 1.30pm. Maya n family terus balik ke Teluk Intan sebab husband dia ada kerja esoknye. Dannn..kami meneruskan perjalanan ke Johor Bharu... Legoland kami datang..
Kami selamat sampai ke Johor Bharu dalam pukul 6.00pm lebih kurang. Dah tak berapa ingat almaklumlah dah berbulan lepas kejadiannya.. Sebenonye kami kesana main terjah je tak de booking hotel pon. Main sauk je mane ade hotel kosong janji bleh tido, mandi, sembahyang...sudahhhh...
Makanya kami cari hotel bajet yang telah disyorkan oleh beberapa bloger yang pernah sampai ke JB nie. Dapat 1 bilik family harga dalam RM150++ (pun tak ingat..haha.. dasar pelupe). Nama hotel Garden Leaf kalau tak silap..
Check in, pastu siap segala bagai, mandi, solat pastu tunggu anak sedara incik somi call sebab dia dah janji nak bawak kami pegi makan kat tempat spesel di JB. Anak sedara incik somi keje di salah sebuah syarikat perkapalan kat JB nie. Dalam pukul 8.00pm terus gerak pegi mamam ketam kat satu perkampungan nelayan (nama tempat pon dah lupe jugak..kakaka.. tak boleh harap betulkan..) Memang fresh betul ketam dan seafood kat situ. paling best restorannye dok atas laut..fuhhhh...rase nak pegi lagi jek..

Jap nak tayang gambo ketam..hihi.. jangan mareee..

Ketam masak sambal

Memang berbaloi..kami makan 7 orang segala mak nike lauk ade, ikan, ketam sotong, sayur, nasik, ayor oren satu jag baru RM160.00. Makan pulak sambil dihembus dek angin laut. Terbentang pemandangan sayup-sayup lampu yang berwarna-warni dari negara jiran Singapore.. Alhamdulillah...Nikmat mana yang mahu kudustkan..

Gendang gendut tali kecapi kenyang perut jom kite menidurkan diri...hihi..

Esok pagi nak bangun awal nak gerak ke Legoland plak. Hotel tu memang tak jauh dari Legolan dalam 15 minit perjalanan. Tapi nak bersiap dengan anak-anak nie kena cepat dari waktu yang dicadangkan. Kalau idak karang janji nak gerak pukul 9 ade harap pukul 9 tu deme baru nak bangun..huhu

Lepas breakfast kat hotel (walaupun hotel bajet breakfast tetap disediakan) kami meneruskan perjalanan menuju ke destinasi yang dinanti nantikan oleh anak-anak...

Legoland...kami datang nak derma duit kepada andaaaa...hahaha...

Hambekkkk... kayo toke Legoland nie..

Syukur ada sponser baucar dari Shell (time kasih k.za dan k.no sebab kasi baucar tu. sayang kome ketatketat..hehe) Bila tiket dah ada ditangan.. ape tunggu lagi jom anakanak kita menjelajah ke dunia lego..

Tuuu dia...deme udah sampai..hehe

Sebelum tu memang tak sah kalau pegi Legoland nie tak bergambo depan pintu masuk dia. Tipu la kalau sape yang pegi tak tangkap gambo kat sini.. aci kerat kuku lah..(kerat kuku berani la sebab boleh tumbuh balik..cube kerat jari..memang takkkk la..)

Mak dinasour dan anakanaknye
terlepas  kat Legoland

Sampai tekeluo gigi dinasor ayish ngan along kejekan..kaka
Nie kat are hotel tu. Hotel nie dekat je ngan tune hotel.
Tapi mase kami sampai tu tune hotel udah penuh.
Gambo udah tunggang langgang..

Nak fengsan tengok harga FM. Tp nak buat koleksi beli la jugak..

Selepas hari hujan. Boleh plak tengah syok menjelajah dalam Legoland
tu tiba-tiba ujan turun..jenuh Eni angkat kain jemuran tau..haha

Ayokkk.. Ayish dah tekulo dari mulut jaws..

Kami bajet masuk dalam pukul 10.00 am boleh la kuar dalam aroun 2.00 pm macam... Rope-ropenye.. usah harappp.. Tau dak kami keluar pukul bape.. Pukul 6.00 petang... Ate mane taknye tengah syok-syok jenjalan ujan la pulakkkk... Sekali keluo udah nak malam.. Hah... udah ngelupo mikio sempat ke nak balik Perak. Dengan kaki dah lenguh nak drive JB-Teluk Intan. Idak sanggup rasenye..
Sudahnye kami ambik keputusan kita bermalam di Melaka pulakkk... Ate..ke Melaka la pulak kami malam tu..
Kami tido di hotel Yellow Mansion. Dulu penah tido situ mase ke Melaka. Hotel bajet gak. Jadi la janji dapat lelapkan mate. Sampai Melaka dalam pukul 10.00pm. Dah makan siap-siap kat RnR. Check in. Buat ape yang patut..bobom la.. ape lagi..
Esoknye kami check out dalam pukul 9.00am. Tak jenjalan pun kat Melaka sebab baru lagi pegi dalam bulan 10 aritu. So..kami meneruskan perjalanan ke GM Klang.. Incik somi nak cari barang kat situ.

Satu nie je la gambo yang ada. Malaih dah nak begambo bagai.
Kakak bergaya dengan frame cermin mate yang telah berjaya di pow daripada ibu....
alahh frame lime hengget je..

Dulu mase kami pegi GM Klang otw balik dari I-City GM Klang nie masih dok dekat bangunan lame yang setingkat dan banyak warne tu. Tapi kami pegi kali nie dia dah pindah ke bangunan yang bertingkat-tingkat..tapi masih dekat kawasan yang sama. Name pon dah tukar jadi Kenanga Wholesale kalu tak silap..
Tak membeli sangat pon saje jalan-jalan tengok barang-barang. Tak ade yang berkenan. Masih barang yang sama macam pegi yang dulu..Jimat duit..hihi.. Dah penat window shopping..kami pon teruskan perjalan balik ke Teluk Intan... Huhhh...dah rindu rumah lahhh... Sampai rumah dalam pukul 10pm. Fenatttt ya amattt... tapi happyyyy...